Píši pro vás.

propagace bez realitky
13

Říj

Prodej bez realitky. Jak to udělat lépe?

4 minuty čtení

Špatnou propagací nemovitosti přicházíte o peníze. Platí to při prodeji bez realitky i při spolupráci s nezkušeným makléřem. Přečtěte si, jak to udělat lépe a na co se připravit, když se pustíte do prodeje bez realitky.

Ušetříte, ale zároveň proděláte

Hlavním argumentem, proč lidi nechtějí spolupracovat s realitní kanceláří a makléřem, je neochota zaplatit provizi. Vždyť přeci na trhu s nemovitostmi, kde je poptávka vyšší než nabídka nemůže být tak složité prodat byt či dům. A tak je možné prodat nemovitost i se špatnou propagací. Ale za jakou cenu? Ušetříte za provizi, ale zároveň prodáte klidně až o několik stovek tisíc méně. Sami sebe tak ochudíte například o 200 000 korun. K tomu si navíc přiděláte spoustu starostí

Špatná propagace přiláká akorát spekulanty a investory, kteří nemovitost koupí za vidinou zisku z prodeje klidně za pár měsíců či rovnou po koupi. Na nabídku dále mohou reagovat zájemci, kteří se snaží ušetřit. Ti se zase budou snažit tlačit cenu ještě více dolů.

Takže ano, i se špatnou propagací je možné nemovitost prodat, ale pravděpodobně na tom zbytečně proděláte.

Svěřte prodej realitnímu makléři

Přečtěte si, jak vybrat solidního realitního makléře[ŠS1] , dejte si trochu práce s hledáním a nebojte se svěřit svou nemovitost do rukou profesionálů. Můžete tím totiž jedině získat. Kvalitní realitní makléř se postará o řádnou propagaci nemovitosti, obstará prohlídky, vyřeší právní servis. To vše za cenu provize, která se však v zásadě zaplatí sama díky tomu, že se nemovitost prodá za svou nejvyšší možnou cenu. Takže ve výsledku budete mít prodej s minimálními starostmi a ještě na tom vyděláte.

Když to přeci jenom chcete zvládnout sami

Pokud máte stále pocit, že prodej nemovitosti je hračka a dokážete ovládnout potřebné nástroje k propagaci, máte zajištěného právníka pro sestavení správných smluv, klidně to zkuste i sami. Předpokladem úspěchu je však důkladná příprava.

Co musíte zařídit a na co se připravit, pokud chcete svou nemovitost prodat co nejlépe:

  • Výborná prezentace nemovitosti minimálně s kvalitními fotografiemi a konkrétním popisem
  • Využívejte inzertní portály
  • Nebojte se výraznější propagace na internetu. Využijte sociální sítě a investujte do reklamy. Přečtěte si, jak inzerovat nemovitost na sociálních sítích.
  • Zařiďte si zvláštní číslo telefonní číslo a novou SIM kartu ať víte, že právě teď někdo vola na nemovitost.
  • Vyhraďte si čas na prohlídky a řešení administrativních záležitostí se zájemci.
  • Včas poznejte, že na to sami nestačíte a obraťte se na profesionály. I to se může stát a v takovém případě je lepší obrátit se na radu u zkušeného makléře.

Seznamte se s nástroji pro efektivní propagaci nemovitosti

Aby byla prezentace nemovitosti lákavá, přesná a šetřila čas oběma stranám, je vhodné zapojit profesionální nástroje. Samozřejmostí by měly být kvalitní fotografie. Potenciál nabízeného bytu či domu nejlépe vynikne, když si pozvete profesionály na home staging.

Dále se zviditelněním a propagací pomůže videoprohlídka nemovitosti. Hodně času ušetří i 3D scan nemovitosti, který funguje jako virtuální prohlídka. Připravte se ale, že vytvoření v profesionální kvalitě bude něco stát.

Důležitým prvkem je také dostatečné zviditelnění na internetu. K tomu většinou nestačí nahrát inzerát na jeden či dva portály a čekat, až se zájemci začnou ozývat. Makléři běžně pracují s mnoha stránkami, kde využívají možnosti inzeráty topovat a dostat na vyšší pozice. Pro vlastní propagaci přes bannery Google Ads i jako nasměrování potenciálních zájemců pro zjištění více informací poslouží vlastní webová stránka nemovitosti.

    Máte nemovitost na prodej?

    Podle celorepublikové databáze je potvrzené, že prodávám nemovitosti v průměru o 15 % dráž než ostatní makléři. Vyplňte krátký formulář, já se vám co nejdříve ozvu a výhodně prodám i tu Vaší.



    Sdílejte: