Píši pro vás.

Provize makléře
25

Lis

Co zahrnuje provize realitního makléře

4 minuty čtení

Provize realitního makléře v sobě ukrývá mnoho výdajů, které se vynaloží ještě předtím, než dojde k prodeji či pronájmu nemovitosti. Jde o částku pro úhradu celé řady úkonů a úkolů. Zjistěte, co vlastně získáváte zaplacením provize solidnímu realitnímu makléři.

Do provize pro realitního makléře se započítává celá řada dílčích výdajů, které vedou k úspěšnému prodeji nebo pronájmu nemovitosti. Rozhodně tak nejde jen o výplatu pro makléře, jak si mnoho lidí myslí. Z této částky se totiž uhradí náklady na zajištění profesionální prezentace nemovitosti, inzerci a aktivní propagaci. Všechny tyto prostředky do prodeje nemovitosti makléř investuje ještě předtím, než vůbec dojde k samotnému prodeji, ze kterého má provizi.

Co všechno zahrnuje provize realitního makléře

Kvalitní prodej nemovitosti zahrnuje velké množství dílčích kroků a bezmála celý tým profesionálů. Zaujmout pozornost potenciálních kupců totiž není zadarmo. Ale s pomocí investovaných peněz do kvalitní propagace nemovitosti a reklamy je možné dosáhnout prodeje za skutečně nejlepší reálně dosažitelnou cenu.

Jaké důležité kroky nutné pro úspěšný prodej nemovitosti jsou součástí rozpočtu?

  • Výpisy z katastru a zajištění potřebné dokumentace k nemovitosti
  • Vypracování odhadu ceny nemovitosti na základě tržní analýzy
  • Technická zpráva k nemovitosti
  • Příprava propagačních materiálu
  • Následná inzerce a propagace na internetu
  • Osobní prohlídky a jednání se zájemci

Příprava propagačních materiálů a efektivní inzerce je základem dobrého prodeje

Ze všech výše uvedených složek bývá nejdražší zajištění profesionální prezentace nemovitosti s následnou propagací. K tomu se navíc přidávají náklady na reklamu. Pro dražší byt či dům bývá zpravidla nutné zapojit více kanálů a zapracovat na dobře zvládnuté internetové reklamě, což zahrnuje využití propagace na sociálních sítích. V rámci lepší bannerové reklamy a navedení zájemců na stránku s informacemi se vyplatí vytvořit také vlastní webovou stránku nemovitosti.

Co všechno zahrnují náklady na vytvoření lákavé prezentace nemovitosti?

Myslíte si, že šikovný makléř, který některou z těchto oblastí zvládá sám, může mírně ušetřit? Pak se nabízí zamyšlení – je lepší snažit se svůj drahý čas dělit a dělat několik činností napůl? Nebo se věnovat pořádně té jedné a zbytek přenechat jiným, kteří se tou danou oblastí živí? Dle mého názoru se vždy vyplatí spolupracovat s několika různými profesionály pro zajištění co možná nejlepšího výsledku. A takové služby samozřejmě stojí peníze.

Rozpočet pro úspěšný prodej nemovitosti

Provize není pouze balíkem peněz, který shrábne makléř a realitní kancelář, ale jde o rozpočet, se kterým je možné pracovat, aby byl prodej nemovitosti maximálně úspěšný. Přesně takto přistupují k provizi zodpovědní a slušní realitní makléři.

Naopak druhým případem jsou nepoctiví neseriózní makléři, kteří se z provize snaží ukrojit co možná největší kus pro sebe tím, že do procesu prodeje téměř nic neinvestují. Pouze nafotí nemovitost, nahrají na inzertní server a čekají, kdo se ozve. Náklady na toto řešení jsou velmi nízké, takže případné kupující mohou chtít zaujmout výhodně nižší cenou.

Jaká má být výše provize?

Výše provize se typicky pohybuje zhruba kolem 5 % u nemovitostí do ceny 4 miliónů korun. U dražších nemovitostí jde o 4 %. Provize však může být stanovena ve formě fixní částky. Více se dozvíte v článku Platí provizi prodávající, nebo jde o starost kupujícího?

Vsadit na jednoho makléře nebo svěřit prodej více lidem?

Další otázka, která se nepřímo týká provize, může spočívat ve volbě jedné exkluzivní smlouvy o zastoupení s jedním makléřem či využití nevýhradních služeb od několika kanceláří. Už z podstaty výše nastíněných nutných investic, které se provádí ještě před samotným prodejem, je zřejmé, že maximálních služeb a servisu získáte od makléře s exkluzivní smlouvou. Má totiž jistotu, že se o prodej stará výhradně on, takže vložené investice do přípravy a propagace nemovitosti se mu vrátí v získané provizi. Více o tom, proč je exkluzivní smlouva výhodná, najdete v samostatném článku.

    Máte nemovitost na prodej?

    Podle celorepublikové databáze je potvrzené, že prodávám nemovitosti v průměru o 15 % dráž než ostatní makléři. Vyplňte krátký formulář, já se vám co nejdříve ozvu a výhodně prodám i tu Vaší.



    Sdílejte: